A gluténmentes étrend alapvetően több odafigyelést feltételez és persze a gluténmentes étrend mellett is fokozottan figyelnünk kell arra, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyaggal lássuk el a szervezetünket, hogy megfelelően tudjon működni.

A kiegyensúlyozott étrendhez hozzátartoznak a tejtermékek, a gyümölcsök, a zöldségek, a húsok, a halak, a tojás, a megfelelő gabonafélék stb. Ha tehetjük, főzzünk, süssünk otthon, vagy étkezzünk olyan helyen, ahol garantáltan gluténmentesek a felhasznált alapanyagok, és azok elkészítése során sem keverednek még véletlenül sem glutént tartalmazó más anyagokkal.

Nem szabad megfeledkezni a hidratációról, azaz a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadék fogyasztásáról sem. A legideálisabb választás a szomjoltásra a víz.

A kiegyensúlyozott étrendhez szükséges tápanyagok a következők, melyeket érdemes naponta ötszöri étkezés során magunkhoz venni, hogy ellássuk szervezetünket a nélkülözhetetlen vitaminokkal, ásványi anyagokkal, nyomelemekkel.

– Gyümölcsök.

– Nyers vagy párolt zöldségek: saláták, levesek, de „elrejthetjük” a zöldségeket a lasagne-ban, vagy egy finom felfújtban is. A hüvelyesek, mint például a csicseriborsó, a lencse vagy a zöldbab gazdag rostokban, fehérjében és vitaminokban.

– Állati fehérjék: húsok, halak, tojás. Részesítsük előnyben a sovány, grillezett halakat, húsokat.

– Keményítő tartalmú alapanyagok: rizs, quinoa, mely utóbbi igen gazdag forrása olyan nyomelemeknek, mint a mangán, a réz, a foszfor, vagy a magnézium. Továbbá létezik rengeteg olyan gabona/pseudogabona, amit gluténérzékenyek is fogyaszthatnak.

– Tejtermékek: sajtok, joghurt, túró, kefir. Válasszuk inkább a natúr, ízesítés nélküli terméket – a lényeg, hogy minél alacsonyabb legyen a zsírtartalma.